2η επανάληψη Μαθηματικών |
Άσκηση 5 "Το σχολείο της Πλατανιάς έχει 125 μαθητές..." Γράφουμε τις ισότητες για την κάθε τάξη π.χ. Α = Δ + 7 Β = Δ + 5 Γ = Α = Δ + 7 Ε = Δ + 4 ΣΤ = Δ Ύστερα γράφουμε την ισότητα με το άθροισμα των 6 τάξεων π.χ. Α + Β + Γ + Δ + Ε + ΣΤ = 125 {Τα αντικαθιστούμε όλα με το δεύτερο μέρος των παραπάνω ισοτήτων, ώστε να έχουμε έναν μόνο άγνωστο, το Δ, το οποίο στη συνέχεια θα βρούμε με τη γνωστή διαδικασία} (Δ+7) + (Δ+5) + (Δ+7) + Δ + (Δ+4) + Δ = 125 {Μετράμε όλα τα Δ, αθροίζουμε όλους τους αριθμούς] 6 * Δ + 23 = 125 {Λύνουμε κατά τα γνωστά, βρίσκουμε το Δ και στη συνέχεια αντικαθιστούμε την τιμή που βρήκαμε για το Δ στις αρχικές ισότητες της κάθε τάξης}
Άσκηση 7 Έστω Μ το μήκος και Π το πλάτος του ορθογωνίου Ισχύει: Μ = 2 * Π ή Π = Μ : 2 Η περίμετρος είναι Π+Π+Μ+Μ=450 ή 2*Π + 2*Μ = 450 (Αντικαθιστούμε σύμφωνα με τις παραπάνω ισότητες, ώστε να έχουμε έναν άγνωστο) Οπότε: 2*Π + 2*Μ = 450 2*Π + 2*2*Π = 450 {εξήγηση: αντί για το Μ βάλαμε αυτό με το οποίο ισούται, σύμφωνα με τα δεδομένα της άσκησης, δηλαδή το 2*Π} 6*Π = 450 (Λύνουμε όπως έχουμε μάθει για να βρούμε το Π και μετά χρησιμοποιούμε την τιμή που βρήκαμε για το Π για να βρούμε το Μ)
Άσκηση 13 Παρατηρώ ότι στην ισότητα επαναλαμβάνεται 4 φορές το 3*χ+8 Οπότε μπορεί να γίνει: 4*(3*χ+8)=22*χ+12 Σύμφωνα με την επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού ως προς την πρόσθεση: 4*3*χ + 4*8=22*χ+12 12*χ + 32=22*χ+12 Βάζουμε όλα τα άγνωστα στη μία πλευρά της ισότητας και τα γνωστά στην άλλη Πάμε το 12*χ στην άλλη πλευρά και από +12*χ γίνεται -12*χ Πάμε το 12 στην άλλη πλευρά και από +12 γίνεται -12 Οπότε έχουμε: 22*χ - 12*χ = 32 - 12 (Συνεχίζουμε μέχρι να βρούμε την τιμή του χ)
Άσκηση 14 7*χ - 4 = 3*χ + 4 Γνωρίζουμε ότι αν προσθέσουμε ή αφαιρέσουμε τον ίδιο αριθμό και στα δύο μέρη της ισότητας, η ισότητα δεν "χαλάει", δεν αλλάζει. Οπότε, προσθέτω και στα δύο μέρη 4 7*χ - 4 + 4 = 3*χ + 4 + 4 7*χ = 3*χ + 8 {Συνεχίζω να λύνω όπως μία εξίσωση πρόσθεσης} 7*χ - 3*χ = 8 4*χ = 8 χ = 8 : 4 χ = 2
Άσκηση 16 "Σ' ένα σχολείο σχημάτισαν 15 ομάδες..." Έστω χ ο αριθμός των ομάδων με 8 μέλη και y ο αριθμός των ομάδων με 4 μέλη. Σύμφωνα με τα δεδομένα της άσκησης θα ισχύει: χ + y = 15 και 8*x + 4*y = 92 Για να μην έχουμε 2 αγνώστους στην ισότητα, αντικαθιστούμε το χ ή το y με το ισοδύναμό του, δηλαδή χ+y=15 ή y=15-χ {όπως έχω μάθει να λύνω τις εξισώσεις πρόσθεσης} Αντικαθιστούμε το y στην ισότητα 8*x + 4*y = 92 με το ισοδύναμό του 15-χ {το κάνω αυτό για να έχω έναν άγνωστο στην ισότητα} Έτσι γίνεται: 8*χ + 4*(15-χ)=92 Κάνουμε τις πράξεις σύμφωνα με την επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού ως προς την αφαίρεση 8*χ + 4*15 - 4*χ = 92 8*χ + 60 - 4*χ = 92 8*χ + 60 - 60 = 92 - 60 {αφαιρώ τον ίδιο αριθμό και στις δύο πλευρές της ισότητας, ώστε +60 - 60 να γίνει 0 και να μείνει μόνο το άγνωστο 8χ} 8*χ = 92 - 60 {ή σκέφτομαι κατευθείαν να πάω στην άλλη πλευρά της ισότητας το +60, το οποίο περνώντας απέναντι θα γίνει -60} 8*χ = 32 χ = 32 : 8 χ = 8 Για να βρω τις ομάδες των 4 παιδιών στην ισότητα χ + y = 15 αντικαθιστώ το χ με την τιμή 8 που βρήκα 8+y=15 y=15-8 y=7 Αν θέλω να σιγουρευτώ για το αποτέλεσμα αντικαθιστώ τις τιμές που βρήκα στην ισότητα 8*x + 4*y = 92 Οπότε θα έχουμε: 8*8 + 4*7 =92 64 + 28 = 92 Όντως ισχύει ! Απάντηση: Σχηματίστηκαν 8 οκταμελείς ομάδες και 7 τετραμελείς ομάδες.
Άσκηση 17 8*ω + 3*z - 7*k + z +9/3*z +z Παρατηρώ ότι τα πολλά z επαναλαμβάνονται, τα μετράω και βρίσκω ότι είναι 8 Οπότε η παράσταση γίνεται 8*ω + 8*z -7*k = 8 * (ω+z) - 7*k
|