Ε' 2 - 19ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
Ζώντας με τον Ιό - Η δική μας οπτική

Απόστολος

Εβίτα

Αναστασία

Αλεξάνδρα

Νατάσα

Ηλίας

Ανδριάνα

Νεφέλη

Δημήτρης

Δήμητρα


 
Οι σκέψεις μας για την ταινία Supa Modo
H Mwix για να κάνει τη Jo να πιστέψει ότι είναι ηρωίδα έκανε τα εξής...
1. Έδεσε τη θήκη του αλατιού με μία κλωστή  και όταν τράβηξε την κλωστή, η Jo θα νόμιζε ότι την κούναγε με το μυαλό της.
2.Όταν έτρωγαν πρωινό η Mwix παρίστανε ότι δεν μπορούσε να ανοίξει την μαρμελάδα και την έδωσε στην Jo να την ανοίξει ώστε να νομίζει ότι είναι πολύ δυνατή.
3.Η Mwix είπε στα παιδιά του χωριού να  βοηθήσουν την Jo να νικήσει στο ποδόσφαιρο ώστε να νομίζει ότι έχει σούπερ δυνάμεις.
4.Η Mwix συμφώνησε με τους κατοίκους του χωριού να στήσουν μία σκηνή ληστείας και να αφήσουν την Jo να πιάσει τον ληστή ώστε να νομίζει η Jo ότι είναι σούπερ ηρωίδα.
Ερώτηση πρώτη
Ποιος είναι ο σκοπός  της συγκεκριμένης επιλογής;
Η αδερφή της Jo ήθελε να πραγματοποιήσει το όνειρο της Jo πριν πεθάνει.
Ερώτηση δεύτερη
-Ποιοι είναι οι βοηθοί της Mwix στην παραπάνω προσπάθεια;
Οι βοηθοί της Mwix είναι ο Μάικ και οι κάτοικοι του χωριού.
Ερώτηση τρίτη
-Ποιο ρόλο ανέλαβε ο καθένας από αυτούς;
Ο Μάικ ανέλαβε την σκηνοθεσία της ταινίας και οι κάτοικοι του χωριού ανέλαβαν τον ρόλο των αθώων πολιτών.
Ερώτηση τέταρτη
-Ποιος είναι αντίθετος αρχικά στο συγκεκριμένο σχέδιο;
Η μητέρα της Jo.
Ερώτηση πέμπτη
-Τι φοβάται;
Η μητέρα της Jo φοβάται ότι η Jo θα χτυπήσει παίζοντας την ηρωίδα.
1. Γενναίος -           Jo
2. Αυθεντικός -       Jo
3. Περιπετειώδης - Jo
4. Προσεχτικός -     Μητέρα της Jo
5. Αδέξιος -             Jo
6. Απαιτητικός -      Μητέρα της Jo
7. Αποφασιστικός - Jo
8. Ενθουσιώδης -   Jo
9. Ηθικός -              Μητέρα της Jo
10. Ευγενικός -       Αδερφή της Jo
11. Ανεξάρτητος -   Αδερφή της Jo
12. Αξιαγάπητος -  Jo
13. Μυστηριώδης - Μητέρα της Jo
14.Επίμονος -        Jo
15.Υπάκουος -      Jo
16.Αξιόπιστος -     Jo
17. Αδύναμος -     Αδερφή της Jo
18. Υπεύθυνος -   Μητέρα της Jo
19. Έξυπνος -       Αδερφή της Jo
20. Σχολαστικός -  Αδερφή της Jo
Ο δικός μου σούπερ-ήρωας
Παρατσούκλι - J-do
Όνομα - J-hopondo
Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του - Σκιστά καφέ μάτια και καφέ κοντά ίσια μαλλιά.
Το μοναδικό του στοιχείο - Το χαμόγελό του
Οι δυνάμεις του - Πετάει, είναι πολύ δυνατός και πολύ έξυπνος
Τα ελαττώματά του - Δεν λέει καλά αστεία
Τα στοιχεία της προσωπικότητάς του - Ευγενικός και καλόκαρδος
Ο τόπος διαμονής - Νότια Κορέα
Οι εχθροί του - Δεν υπάρχουν
Δήμητρα
Χαρακτηριστικά της Τζο που μοιάζουν με άλλους σούπερ ήρωες:
- Κάπα
- Στολή
- Δυνάμεις
Χαρακτηριστικά που δεν μοιάζουν:
- Ανίατη ασθένεια
- Η ηλικία της είναι νεότερη
Ανδριάνα
Ο δικός μου σούπερ ήρωας:
Οικειοποίηση της κατάστασης:
Εβίτα
Άμα υπήρχε μία συμμαθήτρια ή ένας συμμαθητής στην τάξη μας που είχε μία σοβαρή αρρώστια, θα προσπαθούσαμε να την κάνουμε να νιώσει σαν κανονικό παιδί, θα είμαστε στο πλάι της όταν μας χρειαζόταν και θα την προστατεύαμε σε περίπτωση που δέχονταν άσχημα σχόλια.
Δήμητρα
Αν ένας συμμαθητής μας αντιμετώπιζε προβλήματα θα του φερόμαστε ως ίσο μέλος της τάξης μας. Όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα τον φροντίζαμε σε οτιδήποτε χρειαζόταν.
Ανδριάνα
 
Η σχολική τάξη "εξ αποστάσεως" (4)

Δραστηριότητες "Μετά την προβολή" μιας κινηματογραφικής ταινίας (Σούπα Μόντο).

1. Σχετικά με τους χαρακτήρες
→ Ερωτήσεις
- Ποιοι είναι οι κεντρικοί χαρακτήρες; Καταγράψτε τα ονόματα τους και
χαρίστε δυο –τρεις προσδιορισμούς (επίθετα κ.α) στον καθένα.
Για παράδειγμα μπορείτε να συμπληρώσετε τον πίνακα με τα ονόματα των ηρώων που πιστεύετε ότι τους ταιριάζει
περισσότερο. Μπορείτε να επιλέξετε παραπάνω από έναν ήρωα για κάθε χαρακτηρισμό.
γενναίος
αυθεντικός
περιπετειώδης
προσεκτικός
αδέξιος
απαιτητικός
αποφασιστικός
ενθουσιώδης
ηθικός
ευγενικός
ανεξάρτητος
αξιαγάπητος
μυστηριώδης
επίμονος
υπάκουος
αξιόπιστος
αδύναμος
υπεύθυνος
έξυπνος
σχολαστικός

- Η αδελφή της Jo, Mwix, κάνει την Jo να πιστέψει ότι είναι σουπερ ήρωας.
Ποιος είναι ο σκοπός της συγκεκριμένης επιλογής;
- Η Mwix αρχικά, δημιουργεί έναν ολόκληρο σχέδιο ώστε η Jo να πιστέψει ότι
σουπερ δυνάμεις. Καταγράψτε σε έναν πίνακα τις διαφορετικές
καταστάσεις που κατασκευάζει.
- Ποιοι είναι οι βοηθοί της Mwix στην παραπάνω προσπάθεια; Ποιο ρόλο
ανέλαβε ο καθένας από αυτούς;
- Ποιος είναι αντίθετος αρχικά στο συγκεκριμένο σχέδιο; Τι φοβάται;

→ Σε ένα μεγάλων διαστάσεων χαρτί ή στον πίνακα σχηματίστε τόσους κύκλους,
όσοι οι κεντρικοί χαρακτήρες στην ταινία. Μέσα σε κάθε κύκλο γράφετε το όνομα κάθε χαρακτήρα ή ομάδας εφόσον υπάρχει. Στη συνέχεια γράφετε μέσα στους κύκλους αυτούς τι πιστεύετε ότι θα ήθελαν να πουν οι χαρακτήρες αυτοί και έξω από τους κύκλους γράφετε μηνύματα προς τους χαρακτήρες από τα εσάς.

2. Μιλώντας για σούπερ-ήρωες
Η Jo αντλεί δύναμη από συγκεκριμένους σούπερ ήρωες (κινηματογραφικών ταινιών
και κόμικς) και στη συνέχεια δανείζεται κάποια από τα χαρακτηριστικά τους για να
ενισχύσει τις σούπερ δυνάμεις της. Καταγράψτε μερικά από αυτά τα
χαρακτηριστικά, και εντοπίστε κυρίως και άλλα χαρακτηριστικά της Jo, τα οποία
έρχονται σε αντίθεση με τα συνηθισμένα χαρακτηριστικά των σούπερ ηρώων
κινηματογραφικών ταινιών και κόμικς.

3. Οικειοποίηση της κατάστασης
Αναλογιστείτε τι θα συνέβαινε αν κάποιος/α συμμαθητής/συμμαθήτριά σας
αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα υγείας.
-Τι θα κάνατε ως ομάδα, τάξη, σχολείο για να του/της συμπαρασταθείτε και να τον/
την υποστηρίξετε;

4. Κινηματογραφική κριτική
Διαβάστε τις παρακάτω κριτικές και βρείτε με το θέμα
που αναφέρονται (σενάριο, ερμηνείες, κινηματογραφικές τεχνικές),

Παραδείγματα κριτικών:

Κι όσο για το ίδιο το κοριτσάκι: μπορεί οι βετεράνοι ηθοποιοί (Μαριάν Νούνγκο και
Νιαγουάρα Ντάμπια) να στηρίζουν στιβαρά το καστ, αλλά είναι η χαρισματική
πιτσιρίκα Στέισι Γουαγουέρου που με το εκφραστικό της πρόσωπο και το
πεισμωμένο τρόπο που τεντώνει τα χεράκια της, πετάει. Και κάνει και την εικόνα να
απογειώνεται..
Πόλυ Λυκούργου
http ://flix.gr/cinema/supa-modo-review.html

To "Supa Modo" είναι ένα tricky film, που εστιάζει στην «δυναμική», που εμπεριέχουν
«εντός των κόλπων τους», οι αφρικανικές κοινότητες…
Πέρα τώρα από την «μαγική κοινότητα» της ταινίας του Likarion Wainaina, που
ενωμένη και αλληλέγγυα, ανακατεύει την χύτρα με τον μαγικό ζωμό (σαν άλλος Δρυΐδης)
της σωτηρίας της Τζο, με την προσωρινή απόδραση της από την σκληρή
πραγματικότητα, οι συντελεστές του Supa Modo κινούνται προς την ίδια οδό,
αποτελώντας και οι ίδιοι μια «κοινότητα» και διαθέτοντας με την σειρά τους το δικό τους
προσωπικό μαγικό ζωμό: Το σενάριο της ταινίας!
Λήδα – Ειρήνη Αδάμου
https://www.cinemode.gr/cinema/kritikes-tainion/supa-modo-toy-likarionwainaina.
html

Η πρώτη ονειροπόληση της Jo περιγράφει ένα Super Ταξίδι της μικρούλας στο δάσος
φορώντας την ειδική ενδυμασία την οποία η ίδια τόσο πολύ λατρεύει. Το μέσο (κάμερα)
πραγματοποιεί μια “αργή ακολουθία” της πρωταγωνίστριας (που κινείται αρκετά πιο
μπροστά) με διαδοχικές κινήσεις αριστερά και δεξιά. Αρκετά κινηματογραφικά λεπτά
αργότερα η περιήγηση του φακού “κινείται” πανομοιότυπα στα βήματα της (υπέρ) ηρωίδας
από δωμάτιο σε δωμάτιο… Με το κουκλάκι Modo στο χέρι της έως και το σημείο όπου η Jo
βρίσκει την Kathryn.
Γιάννης Κρουσίνσκυ
https://eretikos.gr/epiloges/eretiki-kritiki-gia-tin-tainia-supa-modo/

Στη συνέχεια προσπαθήστε να γράψετε τη δική σας κριτική.
→ Προτεινόμενα βήματα για τη σύνταξη μιας κινηματογραφικής κριτικής
  • Γράφοντας την κριτική. Ξεκινάμε με τις βασικές πληροφορίες (Τίτλο ταινίας,
    χρονολογία παραγωγής ταινίας, όνομα σκηνοθέτη, πρωταγωνιστών,
    διάρκεια ταινίας). Τσεκάρουμε στο: www.imdb.com, στην εταιρεία
    διανομής, ή στην ιστοσελίδα της ταινίας αν υπάρχει.
  • Δηλώνουμε γιατί θεωρούμε την συγκεκριμένη ταινία άξια λόγου; Έπειτα
    γράφουμε λίγα λόγια για την υπόθεση της ταινίας. Προσοχή δεν
    αποκαλύπτουμε το τέλος!
  • Προσπαθούμε να μεταφέρουμε στον αναγνώστη την εμπειρία της θέασης
    της ταινίας και την δική μας αλλά και ενός συμβολικού θεατή. Είναι
    ευχάριστη; Προκαλεί αγωνία; Μας προβληματίζει;

5. Να μια ευκαιρία να δημιουργήσετε το δικό σας ήρωα!

Στοιχεία που μπορεί να έχει:

Ο δικός μας Superhero
Το παρατσούκλι του
Το πραγματικό του όνομα
Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του
Το «μοναδικό» του στοιχείο
Οι δυνάμεις του
Τα ελαττώματα του
Τα στοιχεία της προσωπικότητας τους
Ο τόπος διαμονής
Οι εχθροί του (αν υπάρχουν)

Τώρα, αν θέλετε, μπορείτε να τον αποτυπώσετε εικαστικά. (Είτε με ζωγραφική είτε με τρισδιάστατη κατασκευή).


Τι θα συνέβαινε αν σκηνοθέτης της ταινίας Supa Modo ήταν ΠΡΑΓΜΑΤΙ η Jo, ο Μάικ και η
παρέα τους; Χωριστείτε σε ομάδες και συμπληρώστε τα 3Χ & 3Ι. Αξιοποιήστε τις
πληροφορίες που θα εντοπίσετε στις παρακάτω σκηνές 00:51:12 -00:54:50 & 01:04:09 –
01:08:24

 

6. Τα τραγούδια της ταινίας SUPA MODO
Mirabelle, Don Ngatia
https://soundcloud.com/don-ngatia/mirabelle
HA-HE, Just a band (Bill "Blinky" Sellanga, Dan Muli, Mbithi Masya)
https://soundcloud.com/rubytrois/ha-he-by-just-a-band
Ngwendeire Guita, The Lulu’s band
https://soundcloud.com/schnitzelcuts/the-lulus-band-ngwendeire-guita-ds-reworkpreview-
limited-vinyl-only
Bring back Time, Maia & The Big Sky
https://maia.bandcamp.com/track/bring-back-time

Δραστηριότητα:
Χωριζόμαστε σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα ανατίθεται ένα από τα παραπάνω
τραγούδια και ακολούθως απαντάει τις παρακάτω ερωτήσεις. Οι ομάδες μπορούν να
ανατρέξουν στην ταινία αλλά και να ψάξουν στο διαδίκτυο για τους στίχους και άλλα
στοιχεία σχετικά με τα τραγούδια.

Ερωτήματα:
Πότε ακούγεται κάθε τραγούδι μέσα στην ταινία;
Με ποιο σημείο της αφήγησης συνδέεται;
Σε ποιους χαρακτήρες αναφέρεται;
Ποια συναισθήματα αναδεικνύει;
Πώς επιδρά στον ρυθμό της κινηματογράφησης και του μοντάζ;
Ποια χαρακτηριστικά του κόσμου της ταινίας αναδεικνύει κάθε τραγούδι;
Πώς σχετίζεται με τον χώρο και τον χρόνο που εκτυλίσσεται η ιστορία;

 

Πηγή:

http://wrongmedia.net/npeduc/index.php/sm_landing/sm_teacher/

 
Η σχολική τάξη "εξ αποστάσεως" (3)

H Ελληνοεκδοτική  προκήρυξε δύο πολύ ενδιαφέροντες διαγωνισμούς. Σε αυτή την δημιουργική δράση μπορούν να συμμετάσχουν παιδιά μέχρι 6η δημοτικού.

Αναλυτικά:

«ΜΙΚΡΟΙ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΙ»

Αγαπητοί γονείς και παιδιά

βιώνουμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση της οποίας η εξέλιξη και τα αποτελέσματα θα διαμορφωθούν σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο με τον οποίον θα διαχειριστούμε τις επιθυμίες και τις ανάγκες μας.

Με αυτό το δεδομένο καλούμε τα παιδιά με την άδεια και την προτροπή των γονιών τους να λάβουν μέρος στη δημιουργία μιας εικόνας μέσα από την οποία θα παρουσιάζουν τη δική τους οπτική για τον Ιό, την επίδρασή του στην καθημερινότητά τους, τις ανησυχίες και την ελπίδα τους…

Θέλουμε να έχουμε αποτυπωμένη τη «δημιουργική ματιά» των παιδιών για όλα όσα νιώθουν και βιώνουν, ένα «εικονογραφημένο χρονικό» των ημερών από τα παιδιά μας, γιατί και για αυτά ξαφνικά όλα άλλαξαν!

Οι εικόνες θα αξιολογηθούν από επταμελή επιτροπή, η οποία θα αποτελείται από επιφανείς συγγραφείς και εικονογράφους παιδικού βιβλίου, τα μέλη της οποίας θα ανακοινωθούν το προσεχές δεκαπενθήμερο.

Οι 50 καλύτερες εικόνες που θα λάβουμε θα ενταχθούν σε ένα βιβλίο με τίτλο «Με τη Σκέψη μου Αγκαλιάζω τον Κόσμο» το οποίο θα εκδοθεί σε 1000 αντίτυπα και θα προσφερθεί δωρεάν στα παιδιά που οι εικόνες τους βραβεύτηκαν, καθώς και σε σχολεία. ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ΠΩΣ Η ΕΚΔΟΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΚΟΠΟ!

Οι εικόνες θα αποσταλούν ηλεκτρονικά και μόνο έως τις 12 Απριλίου 2020, στην ηλεκτρονική διεύθυνση This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it και τα αποτελέσματα θα γνωστοποιηθούν στη σελίδα μας την 30 Απριλίου 2020.

«ΜΙΚΡΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ»

Αγαπητοί γονείς και παιδιά

βιώνουμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση της οποίας η εξέλιξη και τα αποτελέσματα θα διαμορφωθούν σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο με τον οποίον θα διαχειριστούμε τις επιθυμίες και τις ανάγκες μας.

Με αυτό το δεδομένο καλούμε τα παιδιά με την άδεια και την προτροπή των γονιών τους να λάβουν μέρος στη συγγραφή ενός κειμένου έως 300 λέξεις μέσα από το οποίο θα παρουσιάζουν τη δική τους άποψη για τον Ιό, την επίδρασή του στην καθημερινότητά τους, τις ανησυχίες και την ελπίδα τους…

Θέλουμε να έχουμε αποτυπωμένα τις σκέψεις και τα συναισθήματα των παιδιών για όλα όσα βιώνουν, ένα «χρονικό» των ημερών από τα παιδιά μας, γιατί και για αυτά ξαφνικά όλα άλλαξαν!

Τα κείμενα θα αξιολογηθούν από επταμελή επιτροπή, η οποία θα αποτελείται από επιφανείς συγγραφείς παιδικού βιβλίου, τα μέλη της οποίας θα ανακοινωθούν το προσεχές δεκαπενθήμερο.

Τα 50 καλύτερα κείμενα που θα λάβουμε θα τα εντάξουμε σε ένα #βιβλίο με τίτλο «Με τη Σκέψη μου Αγκαλιάζω τον Κόσμο» το οποίο θα εκδοθεί σε 1000 αντίτυπα και θα προσφερθεί #δωρεάν στα παιδιά που τα κείμενα τους βραβεύτηκαν, καθώς και σε σχολεία. ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ΠΩΣ Η ΕΚΔΟΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΚΟΠΟ!

Τα κείμενα θα τα αποστείλετε έως τις 12 Απριλίου 2020, στην ηλεκτρονική διεύθυνση This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it και τα αποτελέσματα θα γνωστοποιηθούν στη σελίδα μας την 30 Απριλίου 2020.

 
Η σχολική τάξη "εξ αποστάσεως" (2)

Ψυχαγωγία και κινηματογραφική εκπαίδευση εξ αποστάσεως για τους μαθητές και όλη την οικογένεια

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και το Νεανικό Πλάνο στηρίζουν τα παιδιά και τους νέους (αλλά και όλη την οικογένεια) σε αυτές τις δύσκολες μέρες του περιορισμού τους στις κατοικίες τους λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, αξιοποιώντας για εκπαιδευτικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς τη μοναδική Παιδική και Νεανική Ταινιοθήκη και τους συνοδευτικούς ψηφιακούς οδηγούς μελέτης του Νεανικού Πλάνου.
Σταδιακά θα ανακοινώνονται από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας και το Νεανικό Πλάνο διάφορες δράσεις για παιδιά και νέους όλων των ηλικιών.

Μπορούμε να διαμορφώσουμε ομάδες μαθητών που έχουν τη διάθεση και τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μέσω διαδικτύου την ταινία, η οποία θα διατεθεί δωρεάν σε ηλεκτρονική μορφή μαζί με τον ψηφιακό οδηγό μελέτης της.
Πρόκειται για υλικό ασύγχρονης διδασκαλίας, το οποίο περιέχει πολύμορφο πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό (κείμενα, βίντεο, κουίζ, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, πρόσθετο υλικό, κ.ά.), και μπορεί εύκολα να αξιοποιηθεί και μέσω της νέας πλατφόρμας σύγχρονης διδασκαλίας που θα τεθεί σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες από το Υπουργείο Παιδείας. Η ταινία και ο οδηγός μελέτης έχουν λάβει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από θετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ 162790/2019-21/10/2019).

Κύριοι στόχοι της δράσης του Φεστιβάλ Ολυμπίας και του Νεανικού Πλάνου είναι κατά το διάστημα που θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης:
α. να διατηρήσουν επαφή και επικοινωνία με τους μαθητές τους, έστω και με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
β. να εξωτερικεύσουν τα αισθήματά τους για το παγκόσμιο θέμα αυτής της περιόδου και να συνομιλήσουν γι' αυτό, με αφορμή την ταινία και το συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό.
γ. να παρακολουθήσουν τα παιδιά, έστω και τους υπολογιστές τους, μια πολυβραβευμένη ταινία με 50 διεθνή βραβεία
δ. να ασχοληθούν στον ελεύθερο τους χρόνο με τον κινηματογράφο, συνδυάζοντας την ψυχαγωγία με την εκπαίδευση.

Η ταινία διατίθεται για 48 ώρες

Ξεκινάμε με την πολυβραβευμένη ταινία “Supa Modo” του Likarion Wainaina (Μυθοπλασία, 74΄, Κένυα–Γερμανία, 2018), η οποία πραγματεύεται το επίκαιρο ζήτημα της νόσου και της υγείας και του ρόλου της κοινότητας στο ξεπέρασμα του στίγματος και του πένθους.
Η ταινία απευθύνεται κυρίως στις ηλικίες 9-18 ετών και σε όλη την οικογένεια, θίγοντας μια πληθώρα θεμάτων όπως η οικογένεια, η υγεία, η διαφορετικότητα, τα δικαιώματα του παιδιού, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η φτώχεια, η αλληλεγγύη και η κοινότητα, η παιδική φιλία, η κοινωνική χρησιμότητα του κινηματογράφου.

Σούπα Μόντο / Supa Modo

Σούπα Μόντο / Supa Modo

Μια ταινία του Likarion Wainaina

Fiction, έγχρωμο , 74΄, Κένυα-Γερμανία , 2018

Η αφίσα της ταινίας:

Σύνοψη

Η 9χρονη Τζο λατρεύει τις ταινίες δράσης και ονειρεύεται να γίνει υπερηρωίδα. Η μεγαλύτερή της επιθυμία είναι να γυρίσει μια ταινία και να πρωταγωνιστήσει σ’ αυτήν. Στη φαντασία της ξεχνάει ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο της ασθένειάς της. Όταν η αδερφή της αγανακτεί βλέποντας το εύθυμο κορίτσι να σπαταλάει τον πολύτιμο χρόνο που του απομένει ξαπλωμένο στο κρεβάτι, ενθαρρύνει την Τζο να πιστέψει στις μαγικές της δυνάμεις και πείθει όλους τους συγχωριανούς να την βοηθήσουν να πραγματοποιήσει το όνειρό της.

 

 

 

 

 

 

 

Τι σημαίνει Supa Modo;

Modo στην αφρικανική διάλεκτο κικούγιου (διάλεκτος των σουαχίλι) σημαίνει άνθρωπος, άτομο, πρόσωπο. Είναι ένα ουσιαστικό ελεύθερο συνδηλώσεων σε ότι αφορά την ηλικία ή το φύλο, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για το όνομα του alter ego της πρωταγωνίστριας της ταινίας, η οποία έχει δύο αντισυμβατικές ιδιότητες, είναι παιδί και μάλιστα κορίτσι.

Έτσι, ο τίτλος επιχειρεί μια έμμεση αναφορά στο βασικό θέμα της ταινίας, ότι οποιοσδήποτε μπορεί να είναι ήρωας. Δηλαδή το πρόθημα Super (το οποίο στον τίτλο έχει αποτυπωθεί φωνητικά, όπως θα το προέφερε ένα παιδί της Κένυας) μπορεί να μπει μπροστά από το όνομα οποιουδήποτε. [Η συγγραφική ομάδα της ταινίας]

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Likarion Wainaina

Σενάριο: Mugambi Nthiga, Silas Miami, Wanjeri Gakuru, Kamau Wandungu

Πρωταγωνιστούν:

Stycie Waweru,

Marrianne Nungo,

Nyawara Ndambia,

Johnson Fish Chege,

Humphrey Maina

 

 

 

 

 

Xώρα Παραγωγής: Κένυα-Γερμανία

Έτος Παραγωγής: 2018

Διάρκεια: 74 λεπτά

Γλώσσα: Σουαχίλι, Αγγλικά, Κικούγιου

 

 

 

 

 

 

 

 

Βραβεία

  • Βραβείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου (ECFA) για την Καλύτερη Ευρωπαϊκή Ταινία για παιδιά του 2018
  • Υποψηφιότητα της Κένυας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Carthage Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Emden International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Hamburg Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Zanzibar International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Zlín International Film Festival for Children and Youth 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, Edinburgh International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Οικουμενικής Επιτροπής , Zlín International Film Festival for Children and Youth 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Αφρικανικής Ταινίας, Africa Magic Viewers Choice Awards 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Ανατολικής Αφρικής, Zanzibar International Film Festival 2018
  • Βραβείο ECFA, Kristiansand International Children's Film Festival 2018
  • Βραβείο ECFA, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Ειδικής Επιτροπής, Molodist International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κοινού, Cinetopia Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Νεανικής Κριτικής Επιτροπής, Minneapolis St. Paul International Film Festival 2018
  • Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες», Olympia International Film Festival for Children and Young People 2018
  • Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου, Olympia International Film Festival for Children and Young People 2018
  • Βραβείο Καλλιτεχνικής Τόλμης, Durban International Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, KinoKino - International Film Festival for Children
  • Βραβείο ECFA, Kristiansand International Children's Film Festival 2018
  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κοινού, Children's Film Festival Seattle
  • Εύφημη Μνεία, Kino W Trampkach (Cinema in Sneakers Film Festival for Children and Youth) 2018
  • Εύφημη Μνεία (Generation Kplus), Berlin International Film Festival 2018

Περισσότερα

Likarion Wainaina Κενυάτης κινηματογραφιστής που γεννήθηκε στη Μόσχα αλλά πλέον ζει στο Ναϊρόμπι, όπου εργάζεται ως σκηνοθέτης και διευθυντής φωτογραφίας. Έχει κάνει διεύθυνση φωτογραφίας σε αρκετά ντοκιμαντέρ και διαφημιστικά, ενώ έχει σκηνοθετήσει διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές κι έναν σημαντικό αριθμό μικρού μήκους ταινιών. Μία απ’ τις πρώτες του, το Between the Lines, ήταν η πρώτη κενυάτικη ταινία που προβλήθηκε σε οθόνη IMAX στην Κένυα. Πιο πρόσφατα, η ταινία του Bait προβλήθηκε στο φεστιβάλ των Καννών.
Σύνδεσμοί:

https://supamodo.com/
https://www.facebook.com/SupaModoFilm/
https://www.imdb.com/title/tt7772412/
https://en.wikipedia.org/wiki/Supa_Modo

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 Next > End >>

Page 2 of 6